Våga känna efter !

Publicerat 2010-11-09 09:00:51
God morgon !

Idag blåser det fruktansvärt mycket, men vet ni vad ? DET SNÖAR ! Så att vinden snurrar i 110 gör inte ett smack . Jag ska spendera några timmar hos mormor idag - funderar på att smygstarta på julen lite & köpa med mig glögg, ädelost & pepparkakor - det hade ju varit så mysigt nu när det till och med snöar, eller hur ? :) Och jag har märkt hur mycket jag längtar till julen & tror inte att jag står ut mer än 1 månad till, så jag måste nog få lite julfirande innan helt enkelt .

Igår fick jag en stark känsla av hur bra jag faktiskt mår nu . Jag känner mig bara glad & lycklig hela tiden & trots små hinder som kan uppkomma, så tar jag dom med en klackspark. Det känns som om allting ändå går min väg hela tiden & jag har blivit mer tacksam att jag kan se allt det positiva istället för att klaga & tycka att livet är skit . I dagens läge händer det ju så konstiga saker som man lätt kan stanna upp & grubbla över, så jag tror att det är viktigt att vi får se det fina i livet . Oftast har man ju isåfall satt sig i dessa obehagliga situationerna själv (jag tror inte på turen & oturen speciellt mycket ) & då kan du ju också ta dig ur dom , eller hur ? Det gäller att komma på lösningar & se en lite utmaning i varje situation, istället för ett problem . Vi måste lära oss att se det positiva i allt.

Nej, jag är glad . Hela tiden . Och det känns väldigt skönt . Känn efter - det är viktigt :)

Kram på er & ha en super bra dag i snön alla Göteborgare ! Nu blir'e kaffe !


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!