Ett år sedan. Nästan.

Publicerat 2015-01-08 18:31:42
Såg på blogg.se's första sida att någon tjej plussade för exakt ett år sedan idag. Det fick mig att tänka på att vi också gjorde det! Och precis som den här tjejen så tog vi första testet den 7/1 men ett extra 8/1 för att vara på den säkra sidan. 

Så många blandade känslor egentligen. Att plussa. Men ändå inte. Det tog oss 7-8 månader att bli gravida och när jag fick syn på plusset så tänkte jag "jaha. Nu ska vi alltså bli föräldrar". Det kom väldigt naturligt - vi hade ju haft all tid i världen att förbereda oss! 

Jag överraskade Fredrick på kvällen (hur jag nu kunde hålla mig hela dagen!) med ett paket på kvällen. Ett paket med två små strumpor i. Såklart så fattade han direkt. Vilken känsla.
Samtidigt ville vi ju inte skrika ut det till världen med en gång eftersom man är rädd för allt som kan hända. 
Nu i efterhand önskar jag att jag skrivit ner graviditeten dag för dag. Tanke för tanke. Och att jag skulle tagit ännu fler bilder! Men det kommer förhoppningvis fler tillfällen för det ;)

Mamma fick veta samma dag. Det samtalet gav mig mycket pirr i magen - jag var 'bara' 23 och även om mamma alltid stöttat mig i allt så undrade jag när det skulle vända, haha. 
Såklart så blev hon smått chockad men överlycklig och började gråta <3 älskade mamma.

Nytränad mamma och nyvaken docka med världens finaste dubbelhaka❤️
Graviditet // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!