Ugnsbakad Lax Med Citronsås

Publicerat 2010-12-15 08:51:01
God morgon !

Jag står här & kokar ärtor så att jag kan få den exakta middagen från igår, att bli som lunch idag. Det var riktigt gott :) & enkelt var det också ! Robin säger inte så mycket vad kommer att ge beröm för god mat, men att han satt tyst, tog en extra gång & när maten var borta fortare än blixten - då visste jag att det var helt okej ;)

Så här kommer receptet - hade också tänkt lägga upp fler bilder, men det krånglar. En får det bli & ni får gnälla om ni vill :)

Ungsbakad lax med citronsås & potatis



Du behöver:


1 tetra pac Keldo Citron sås
½ burk kesella
½ tetra valfri grädde
Dill
Laxfiléer
Salt
Peppar
Citron
Riven ost

Så här gör du:

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Blanda ihop allt förutom laxen.
3. Häll över blandningen i en ugnsform.
4. Lägg på laxen & dill som dekoration. Droppa över lite citron.
5. Sätt in laxen i mitten delen av ugnen.
6. Låt stå inne i cirka 20-25 minuter.
7. Servera med potatis, ärtor & andra grönsaker :) Klart !

Nästan pinsamt enkelt ! Nu sticker jag till jobbet :) Ha en super dag allihopa ! Ikväll blir det Skivstång, men vi hörs efter det :) Tjingeling !


Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!