Australia's Biggest Pizza

Publicerat 2010-06-20 01:19:47
God morgon !

Först & främst skulle jag vilja be att alla anorektiker & kroppsfixerade tittar bort - jag har något som kommer ge er ont i magen att berätta ...

Kristoffer & Karin kom över för poker, fotboll, yatzy & middag igår. Vi bestämde oss för att äta pizza & Robin kom med idén att testa några i Paddington en bit ovanför oss. Det blev Kookaburra Cafe som är något av en pizzeria blandat med 'vanlig' mat.
Vi gick in på hemsidan & såg att de gjorde hemkörning, men också att de hade något som kallades för Party Pizza. En gigantisk pizza som delas mellan 10-12 personer, 50 slices & 4 olika typer i en. AU$60.
Vi hade ju först tänkt gå ut & käkat, så detta blev ändå billigare. Vi bestämde oss för att dela på det hela & la in AU$15 var.

Tiden gick & när det gått ca 1 timme så knackar det på dörren. Gissa om vi var exalterade ! Killarna öppnar & ger springpojken lite pengar innan de vänder sig om.
Det fanns nog inga ord. Alla fortsatte säga "vad stor den är!" - & ja, det var ju själva meningen :)

Jag har aldrig haft så ont i magen som igår kväll, haha ! Men det var så fruktansvärt värt det. & sen vann jag 20 kronor på fotboll OCH fick höra prinsessan Victoria's bröllop från svensk tv - som grädden på moset så där.

Ser ni kreditkortet uppe i hörnet ? Haha !

Australien // 2 kommentarer




Tilda

Whoaaa! Den är ju ENORM! Men ni orkade väl inte äta upp den på fyra pers va?



Jag åkte förresten bussen förbi den pizzerian igår, bara så du vet :P

2010-06-20 02:01:39 http://tildazinha.blogspot.com
Mamma Sus

Oj, vad häftigt och vad bekvämt att de kom hem med den. Kul att dagen var lyckad!

Kram

Mamma Sus

2010-06-20 09:08:29



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!