Stekt fisk med potäter & vardagslyx

Publicerat 2010-09-12 09:00:35
God morgon !

Såhär på morgonkvisten så står det & kokar potäter på spisen. Det luktar dill & ganska gott, men jag måste bara inflika hur mycket jag ogillar att det tar så lång tid - efter 10 min är de ju fortfarande lika hårda som när jag la i dom ! Ps. Mamma, jag önskar mig en ny kastrull - våran är alldeles för stor & att koka upp vatten tar 4 gånger så lång tid :( !

Idag ska det jobbas igen. Jag vaknade upp med ont i halsen & känner ett tryck över huvudet - ingen bra start. Det blev därför ingen springtur i det roliga & underbara vädret men att stå upp 8 timmar i sträck idag kommer nog räcka gott & väl. Jobblyxen som jag brukar unna mig för att ha något att längta till halvvägs in i passet är att skämma bort mig med en god matlåda. Idag blir det den stekta fisken som vi fick häromdagen i en gräddsås med dill-potatis & spenat med ärtor, majs & paprika blandning vid sidan om. Det får ju en att längta tills klockan slår 3 iallafall & det är dags att gå på rast, eller hur ? :)

Nu ska jag börja göra mig iordning - ingen idé att vakta potatisar som tar så här lång tid på sig ... Kram !



Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!