CrossFit & Veckans Träning ,.

Publicerat 2011-08-28 21:14:20
Som ni förstår & har hört så har det hänt otroligt mycket denna veckan - trots detta har det ändå varit en av mina mer träningstäta veckor, är inte det konstigt ? Jag har helt enkelt prioriterat bättre & planerat mer :) Skönt ! Idag var jag till & med & köpte mig en almanacka & ett litet anteckningsblock som man lätt får ner i fickan. Även en ny väska fick följa med mig hem - vem säger att en tjej inte blir lycklig av nya saker ?

Idag körde vi Cross Fit på jobbet - en otroligt härlig & kämpig träningsform som vi funderar på att börja med på Friskis & Svettis. Cross Fit går ut på att man under en 24 minuters period ska varv otroligt intensiv träning med sin kompis. Du kör alltså 2 & 2. Den ena börjar köra ex 10 armhävning, 10 step ups & 10 sit ups - så många varv ni kan på 4 minuter ! Sen byter ni & du får alltså vila i 4 minuter. Ni kör 3 gånger var - & tro mig; sen ligger ni flat down om ni tagit i som ni ska :) Denna träningsform ska kunna ersätta 2 av dina 4 träningspass i veckan & hålla muskler & metabolismen uppe ändå. Kritisk till det sista är jag nog, men det var hur som helst en otroligt rolig träningsform :) ! TESTA TESTA TESTA !

Veckans Träning v. 34
Måndag: Armar, axlar, bröst & rygg.

Tisdag: Ben & rumpa.

Onsdag: Mage & armar.

Torsdag: Vila.

Fredag: Morgonpromenad 45 minuter.

Lördag: Vila.

Söndag: Löprunda + CrossFit.


Träning // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!