Viktens Alla Dagar ,.

Publicerat 2011-07-30 06:21:08
God morgon på er !

Lite halv frusen sitter jag & sipprar på mitt kaffe & förbereder mig för dagen. Det blir jobb 8-18 vilket ger mig en liten  lördagsmyskväll iallafall.
Jag har tänkt mycket på det här med veckans alla dagar på sistone. Varför är vi så fruktansvärt besatta av de olika dagarna i veckan ?

Måndag - då börjar vi om ! Ny vecka, nya tag ! Då ska jag minsann gå ner de där extra kilona !
Tisdag - Still going strong ! Nog för att jag fick i mig en extra chokladbit igår, men tiden läker alla sår - vi kör på ! Alla tog ju en bulle till fikat också ..
Onsdag - Lill-lördag. Då fååår man ta ett glas vin. & en påse godis.
Torsdag - Åh , vad gott det var med godis ... 1 bit till gör inget .. Jag tränar imorgon istället ..
Fredag - YES ! Helg ! FREDAGSMYS - chips, läsk, god mat, godis .. Nu får jag skämma bort mig !
Lördag - Idag är ju alla andra också godis ..
Söndag - Söndagsfrukost, brunch & söndagsmiddag med familjen ! Vilken skit vecka - vi kör från början imorgon - då är det ju trots allt måndag !

Ni behöver inte känna igen er - men förstår ni vad jag menar ? Vi har alldeles för många ursäkter på grund av hur man ser på alla dagarna. Jag menar, vem kom på Lill-lördag ? Eller den berömda Fredagsmys-dagen ?

Bara för att alla andra gör det behöver det inte betyda att det är rätt, alla att de kalorierna inte räknas. Vill du äta nyttigt eller gå ner i vikt - inte ska du gå & vräka i dig chips/godis/läsk/kakor bara för att alla andra gör det - eller hur ?

En fin liten tanke nu när helgen kommer :) Ha en skön dag !

Hälsa // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!