En Kvinna Har Alltid En Extra Mage För Dessert.

Publicerat 2011-06-13 10:00:06
Under tiden kaffet slinker ner & drar sin smak mot min strupe, så passar jag på att skriva ett litet inlägg. Benen har precis tagit mig på en otrolig rundtur & jag ska snart låta armarna jobba med stänger och rep på gymmet. Efter en helg fylld med godsaker & inte ett fiber så långt ögat kan nå, så är det dags att komma tillbaka på banan.

I lördags tog jag & Robin bilen mot Falkenberg där vi mitt ute i ingenstans hittade till den underbara stuga vi skulle tillbringa kvällen & natten i. Vilket underbart hus ! Området var som taget ur Emil i Lönneberga & vi kunde inte göra mer än att titta över buskarna & njuta över havsutsikten. Det blev lite för mycket av det goda, men vilken mysig kväll vi hade med mat, vin, kubb & spel !

När klockan slagit 12:30 på söndag förmiddag var det dags att packa ihop & dra oss vidare mot nästa njutning; Robins syster fyllde år. Kräftor, dricka (aldrig har alkoholfri cider & bubbelvatten smakat så gott..), kaffe & tårta satte verkligen sprätt på smaklökarna för en stund !

Men än är det inte över - idag fyller Robins farmor år & imorgon väntar Sjuntorp för att fira Robins mamma. Haha, ja, det är en sån där månad. Jag måste dock erkänna att jag för första gången känner att jag är helt mätt på godsaker. Tårta, godis, kakor - allting får gärna stanna på bordet. Vilket är skönt, jag har inte känt så förut. En kvinna har alltid en extra mage för godsaker har man ju levt på. En knäckemacka med mycket saltat smör på ska det vara. & jag har precis hittat min största last.

Vi hörs senare ! Ha en skön dag !


Resor // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!