Ett Stycke Bröad Fisk

Publicerat 2011-06-07 12:36:00
Men hallå du nyfikna !

Först av allt vill jag börja med att försvara mig; jag har faktiskt bloggat, men min mobil vart inget fan av det. Igår ville den nämligen inte slänga upp inlägget jag skickade. Det var en bild (bilden nedanför faktiskt) på citronskivor & så frågade jag er vad ni trodde att vi skulle äta till middag. Det var meningen att det skulle bli en liten lätt debatt av det hela. Sabbat. Bra. Jag försökte iallafall.

Igår körde jag mitt första gympass på ganska länge vilket resulterade i träningsvärk idag. Det blev därför ingen springrunda, men en morgon promenad på 55 minuter. Att röra på sig innan frukost är det bästa valet man kan göra i livet tror jag. Det, och att äta glass med jordgubbar & grädde. Ni borde testa ! Testa båda & se vilket ni föredrar.

Jag hade tänkt dra mig in mot stan för att mysa lite, så ja, jag får väl blogga därifrån - om mobilen vill dvs. Annars får ni pinas till ikväll . Så länge; en bild + recept på mat från igår :) Ha det gött haaaaj ! (du måste vara göteborgare för att förstå hajen på slutet..)

- "Vad tror ni vi ska äta idag?"

Panerad fisk:

Du behöver

- Valfri fisk men torsk är godast !
- Ströbröd
- Mjöl
- 2 ägg
- Salt + peppar + ev. citronkrydda

Så här kletar du ihop det

1) Tina fisken.
2) Doppa fisken i mjölet.
3) Doppa fisken i äggen.
4) Doppa fisken i ströbrödet.
5) Stek på hyfsat hög värme & krydda under tiden. Paneringen ska vara ganska mörk & var noga med att steka igenom fisken. Enklare än så blir det inte !

Remouladsås

Du behöver

- Majonaise (jag gjorde faktiskt egen & den blev helt otroligt perfekt, men jag råkade ta oliv olja istället så den blev till att slänga iallafall. Neutral olja ska det vara!)
- Pickles
- Kapris
- 1 gul lök
- Curry
- Salt + vitpeppar
- ev. lite creime fraiche att späda ut med

Så här gör du

1) Hacka lök, kapris & pickles smått.
2) Blanda allting.
3) Klart ! Låt gärna stå i kylen en stund för att dra till sig :)

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!