Så var det det där med packning ...

Publicerat 2010-07-17 14:59:22
När det kommer till packning så måste jag vara sämst i världen.

"Du har väl börjat packa?"
"Har du inte börjat packa?"
"Du måste börja packa !"
"Det tar längre tid än man tror!"
"Glöm nu ingenting!"
"PAACKKAAAAA!!"


Ja, ungefär de är de kommentarer jag får när jag ska resa någonstans. Är det bara jag som packar kvällen innan ?
Och säg inte att det inte funkar - jag packade kvällen innan för att sedan vara borta 1 år, & se hur bra jag klarade det - ingenting har varit saknat eller glömt ! :)

Det tog mig inte mer än 30 minuter att packa nu ikväll. Det tvättas fortfarande lite underkläder, men hur jobbigt är det att packa ner ? Lägenheten är tom & det är dags för Kristoffer & Karin att få ta över detta underbara läge imorgon, medans vi sitter på flyget på väg mot nya äventyr.

Imorgon bitti flyger vi alltså över till Fiji för att tillbringa 5 inlåsta timmar på deras flygplats. Sedan bär det av till Los Angeles & under ett par veckor kommer vi ha besökt 3 av de största städerna staterna har att erbjuda; Los Angeles, Chicago & New York - sen Sverige.
Japp, det känns overkligt - nu ska man hem igen. Hem till dit man befann sig för mer än 11 månader sedan. Hem till en annan vardag & ett helt annat liv. Men vi ser positivt på det - för visst känns det konstigt, men vad spännande det kommer bli ! Att få lite nya utmaningar & komma vidare - inte bara sitta still i paradiset :) För det är ju som Robin sa häromdagen; det är ju inte lika roligt & härligt om man visste att man hade jobb & skola på måndag igen. Och hur mycket stämmer inte det ?

Nej, jag längtar efter känslan att få komma hem. Jag saknar Sverige (jag vet, det låter jätte löjligt - ingen kan väl sakna Sverige, eller hur ? Men så är det - deal with it :) ) & jag längtar efter att få träffa alla saknade.
Men först: en resa som bara kan sluta som en kväll på slottet - alldeles underbar :)

Nu ska jag sova - hoppas på att jag kan sova iallafall :) Lägga sig i sängen är väl lite mer riktigt kanske. Detta är som kvällen före julafton :) Kram & god natt på er - jag tror jag kan lova ett kort inlägg imorgon bitti, det hinns nog med.

Sista kvällen i Australien. Vilket bra år.


Australien // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!