Va? Har du aldrig svettats?

Publicerat 2010-03-08 01:48:16
Hemma i Sverige är det rent utav äckligt att se någon svettas. -"Mm, mysigt. Du skulle nog inte ha sprungit till jobbet kanske..." är väl den första reaktionen. Ser du en svett-fläck på någons rygg eller någon med lökar så håller du dig genast på avstånd. Här i Australien skiter du fullständigt i det. Och ? Det är varmt - man ska svettas ! Det är verkligen ingen som bryr sig om hur många droppar som rinner ner från pannan vilket var något som chockade mig i början. Well, det är inte ju så att hela Australien består av svettiga människor, men ni förstår väl principen ? Det är naturligt helt enkelt.

Hur jag kom in på svett vet jag inte riktigt, hehe. Men jag tyckte det var en viktig tanke att skjuta in. Naturliga saker ska ingen störa sig på.

Hursomhelst, morgonen här började med att en söt pojkvän sticker hemifrån alldeles för tidigt för att jag ska komma ihåg vilken tid & jag vaknar klockan 9 av att solen (ja, ni läste rätt!) sticker i ögonen på mig. Den är för övrigt som bortblåst nu & det är lika mörkt på himlen som det varit de senaste veckorna...
Jag tog på mig träningskläderna & tog mig ut på en powerwalk - GUD VAD DET ÄR HÄRLIGT ATT SVETTAS haha! Det är underbart att köra ett snabbt powerwalkspass på månarna !

Nu ska jag lägga mig i badet & läsa min bok. Jag jobbar kvällen idag så nu får jag äntligen en dag till att slappa !

Kram !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!