Let's Zumba !

Publicerat 2010-10-05 20:27:05
Åh, vilket underbar tränings-påhitt ! Jag känner mig otroligt pigg & glad samtidigt som tanken att bry sig om vad andra tycker om en är som bortblåst - när man står där & ser stela tanter skaka rumpa så ler man åt tanken att man antagligen ser lika stilig ut själv ...

Jag kom till gymmet vid 17:15 där jag drog mitt kort i maskinen. PASS FULLT kommer upp på rutan. Jag trodde att meningen med Drop-In var att man faktiskt bara kunde komma dit 10-15 min innan passet & få vara med. Icke sa nicke - där stod 40 andra uppradade varav 3 stod på vänte-lista. Tankarna börja flyga runt vad jag skulle göra istället. Inget lyftande idag, den energin hade jag inte riktigt & spinning var det passet som skulle köra näst - om 30 minuter. Suck. Skulle jag behöva åka hem igen ?
- "Vilket nummer har du ?"
- "3. Men det har jag haft förut också & då kom vi med ..."
Vad nu ? Fanns det en vänte-lista då alltså ? Jag gick fram till de 3 kvinnorna & frågade vart man skrev upp sig.
2 minuter senare var vi inne. Det fanns precis 4 platser kvar & jag trädde in i en full sal likt en höns-gård av glada tjejer, kvinnor & damer. Hur skulle detta gå ?

Det var länge sen jag svettades av dans. Konstigt nog. Men jag har dansat de flesta åren av mitt liv & aldrig känt den här tröttheten efter ett danspass. Det var underbart ! Inte nog med att vi hade en väldigt avslappnad hippie-lärare, alla var så glada & vågade faktiskt släppa loss ! Det trodde jag inte om svenskar, haha !

Med andra ord: JAG REKOMMENDERAR ZUMBA TILL ALLA ! Man har roligt, får svettas & känner en slags frihet. En underbar känsla säger jag bara. Men gissa om det stod många gubbar utanför & kollade in kvinnornas skakande rumpor ...

Träning // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!