En Sån Där Jobbigt Bra Morgon

Publicerat 2011-02-04 09:46:19
God morgon på er !

Jag försöker (uppenbarligen förgäves) få min syster att följa med på en härlig förmiddagspromenad. Solen skiner & jag måste bara ut ! Det är en härlig känsla :)

Innan iallafall jag går ut så tänkte jag slänga in några härliga inspirationsbilder inom matväg. Har varit lite dålig på det på sistonde, men nu sätter vi fart igen !

Ha en härlig morgon & tänk på att varva ner. Kram !


En middag som inte gör sig bra på bild - men som blev till ett super enkelt & gott middagstips;

Det enda du behöver är:
Valfria grönsaker
Färdiga kycklingklubbor
Spenat (jag använde fryst spenat - det smälter i ugnen!)
Bacon
Råris
Kesella 10% + mjölk blandning
Ost

1) Koka riset & stek bacon lite knaprigt.
2) Släng ner allting i en gratängform & toppa med ost !
3) Grädda i ugnen på 225 grader till osten har smält.
4) Klart ! Du behöver inte ens servera sallad till om du väljer att ha en mängd goda grönsaker i gratängen - smart va ? Jag använde fryst paprika-, ärtor- och majsmix :)

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!