FiskBurgare

Publicerat 2011-02-24 08:33:10
God morgon !

Oj, vad gårdagen var lång - men den gick också väldigt snabbt ! Dagen började med en löprunda & sen styrde jag benen mot bussen & åkte till lill-stan för en fika med Louize. Vi bestämde snabbt att det skulle bli av snart igen - med en himla massa shopping ! Jag fick handlat lite mat innan jag åkte hem så att min kära man här hemma klarar sig från att gå till affären under helgen när hemmafrun inte längre står vid spisen.

När jag kom hem satte jag igång med storstädning; skura, dammsuga, diska, tvätta - you name it ! Nu är det rent & fint här hemma & den känslan är underbar.
Efter städandet satte jag igång med bakning & matlagning. Fiskburgare stod på schemat efter många månaders längtan att få testa på detta recept. Jag måste verkligen säga att det var bra mycket enklare än jag trodde & resultatet blev så gott att det ska göras om ungefär 100 gånger.

Dagen avslutades med ett Zumba Slash BodyBalance pass på kvällen. I 2 timmar fick vi svettas & bli ledda av 2 super instruktörer. Härligt att få shaka & sträcka ut lite !

Nu idag blir det 10 timmars jobb för att sen åka hem & packa lilla resväskan för helgen; LONDON !

Ha en bra dag, så ska jag försöka att inte titta på klockan för att timmarna ska gå fort idag ;) Kram !


Fiskburgare

600 g fast fisk (jag använde torsk- och laxtärningar som du kan köpa i 300 g på ICA)
½ dl ströbröd
½ kruka dill
2-3 ägg (bestäm efter konsistens - vi vill ha en 'färsig' röra)
salt
peppar
ev. örtsalt

Så här gör du:

1) Tina fisken.
2) Släng ner fisken i en mixer & mixa lätt. Tillsätt ägg, ströbröd, dill, salt, örtsalt & peppar.
3) Tro det eller ej - men du är klar ! Nu är det bara att steka som vanligt biffar :) Super, eller hur ?

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!