The Streets Of London

Publicerat 2011-03-02 07:51:38
God morgon !

Jag var helt bombsäker på att jag låg i hotellsängen när jag vaknade. Åh, vad jag njöt. Jag började nästan planera dagen i huvudet om vart vi skulle gå & hitta på idag. Sen vaknade jag, & insåg att jag måste ta på mig vinterjackan till jobbet ..

London var underbart. Det finns nästan inget mer att säga om det. För att försöka sammanfatta helgen så ska jag göra det väldigt kort & enkelt, men ni måste ha i åtanke att detta var den bästa helgen & att jag njöt varenda sekund av resan. Ta mig tillbaka.

FREDAG 25/2 (14 grader & sol)

12:20 engelsk tid landade vi på Heathrow. En gigantisk flygplats. Syster är lite mesig när det kommer till att flyga (& jag & mamma älskar att retas......) så hon tyckte nog att det var skönt att få sätta båda fötterna på marken igen. Vi tog våra väskor & hoppade på Heathrow Express (lyx-tåg!)som tog oss till Paddington där vi sedan visslade på en av de svarta taxibilarna för att åka vidare till hotellet.

Vid 14-tiden var vi incheckade & klara för att bege oss ut på stan. Det första vi gjorde var att leta restaurang & hittade en irländsk pub. Vi blev visade till bordet av en flummig servitör & precis när vi satte oss ner fick vi se ett annat matställe på andra sidan gatan som såg mer än lovande ut. Vi reste oss, mamma tackade för oss & sen gick vi. Vilken tur att vi bytte. Maten var guda-gott. Syster tog lasagne & vi två andra brudar tog kyckling.

När maten låg i magen så fortsatte vi att traska runt på stan - tills klockan 20 ! Först då var vi tillbaka på hotellet. Vi var fortfarande mätta & bestämde oss bara för att köpa hem till nötter & snacks. Vi satte oss i sängarna & pratade om dagen när mamma plötsligt fick syn på London Eye som stod parkerad precis utanför vårt fönster.
- "MEN GUUUUD ! VAD LÅNGSAMT DEN GÅR !! Den sätter vi oss INTE i !"
Sagt & gjort; ingen London Eye för oss, men varje kväll satt mamma & drömde sig bort när hon tittade på detta långsamma hjul.

LÖRDAG 26/2

Uppe med tuppen så väckte mamma oss klockan 6 nästa morgon - då hade hon själv redan varit vaken sen 5:30, men det var lite för tidigt för att väcka oss. Vi duschade & sminkade oss som tjejer lägger möda på varje morgon & begav oss ner mot matsalen - ingenting går upp mot hotell frukost !

När vi ätit frukost var det dags att gå ut igen. Ännu en dag med en massa gång. Roligast måste ha varit när vi kom in i Abercrombie & Fitch butiken & det står en manlig, halv-naken modell i dörröppningen. Där hade hon sin resa - ögonen var som glober.

Den här förmiddagen regnade det & efter att ha storhandlat på Primark som använder sig av papperspåsar så var det nära att vi hade tre liter underkläder på marken, men de höll tack och lov.
Först mot 12-tiden när vi satte oss för att äta, så blev det uppehåll.

Vi besökt idag även det gigantiska köpcentrumet Westfield som jag kände igen från Australien. Där hade de mitt dröm-bord; fyllt med natugodis ! Så gott !

Shopping, shopping & mer shopping blev det fram tills klockan 18, då vi var tillbaka på rummet & redo för middagen (det låter som en mat-resa, haha!) . Vi bestämde oss för att gå ner till hotellets restaurang igen då vi var mer än nöjda med frukosten & de trots allt räknades som en av de bästa restaurangerna i stan.

Vi beställde alla 3-rätters & när varje måltid skulle serveras så kom det en servitris & 3 män som bar på maten. Man kände sig som en QUEEN.
Efter maten gick mamma & syster ner till poolen & tog sig ett dopp, sen mös vi på hotellrummet. Vi kunde inte fatta hur bra vi hade det !

SÖNDAG 27/2

Dagen då det var dags för hemfärd. Vi var uppe vid 6 även denna morgon & bestämde oss för att göra något klassisk; gå på Madame Tussaud's. Kanske kunde vi hitta något frukostställe i närheten ? Vi trodde det, men det visade sig vara fel. Första målet fick bli på Starbuck's. Efter MT åkte vi tillbaka till hotellet, packade våra saker & checkade ut. Vi passade även på att skriva kort hem till Sverige (varsitt endast till mormor, haha!) innan vi visslade taxi igen.

Det kändes fruktansvärt tråkigt att lämna vårt kära London, men vi visste att det inte var långt till nästa resa.

Tack mamma & syster för den här underbara helgen ! Det gör vi om - snart igen !





















Resor // 1 kommentarer




Susanne Stenssson

Mmmmm Malin!

Tack DU för allt för underbar resa. Kan inte bli annat med dig som arrangör. Snart åker vi igen!

P&K Mamma

2011-03-02 08:38:00



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!