Världens Enklaste Lasagne.

Publicerat 2011-05-02 15:37:17
Under tiden bullen(-arna) är i ugnen - bokstavligt talat - så tänkte jag slänga upp receptet på den simplaste lasagnen du kan göra. Lasagne är ju känt för att ta ganska lång tid, men denna slänger du iallafall ihop på 1 timme & då också inräknat tiden i ugnen & med 'hårda' plattor. Jag höftar väldigt mycket när jag lagar mat, allt möjligt hamnar där i, men jag ska försöka skapa ett grundrecept nedan. Plocka i vad ni vill efter det !

To easy ! helt enkelt som vi sa i Australien :)


Lasagne - en himla massa portioner !

Du behöver:
Nötfärs/blandfärs
Gratäng ost + mozarella för granering. (Det är super gott med feta ost i själva smeten!)
Krossade tomater med chili
Vitlök
Gul lök
Chilisås
Allround krydda
Salt
Svart+Vit-peppar
Pizzakrydda (Santa Maria)
Mjölk
Creme Fraiche
ev. Grädde
smör att steka i

Så här gör du:

1) Sätt ugnen på 225 grader.
2) Hacka & fräs gul lök + pressad vitlök i smör.
3) Tillsätt kryddor & färsen.
4) När färsen fått en fin färg tillsätter du chilisås + krossade tomater.
5) Värm mjölken i en kastrull & tillsätt riven ost, ev. grädde & creme fraiche. Här ska också feta ost-bitarna i om ni väljer att ha med det !
6) Ta fram en ugnsfast form & lägg i de första plattorna. Varva köttfärsås, ostsås & grädde - toppa med ost !
7) Vips in i ugnen i ca 45 minuter - lägg på folie efter halva tiden så slipper ni en svart yta :)

Simple, wasn't it ?

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!