Att Våga & Vilja Vila ,.

Publicerat 2012-08-02 08:37:54
Jag satt precis & läste en kompis & arbetskollegas blogg. Hon hade flitigt skrivit ner veckans träning & det fick mig att inse en sak. Hon hade haft 2 vilodagar; varav den ena 'bara' bestod av surfträning & den andra 'bara' hade bestått av en 6-7 km lång promenad. De 5 andra dagarna bestod av gym. 
Här skiljer vi träningsnarkomaner mycket från de som nöjer sig med vardagsträning. Sen när blev en lång promenad eller surfande inte träning? Det är helt klart annorlunda från att lyfta vikter, men det räknas ju fortfarande inom kategorin träning - egentligen. Jag räknar inte min morgonlöpning som träning - den är ju oftast bara mellan 5-7 km & jag är piggare efter än innan. Springer jag men inte gymmar - då har jag inte tränat. 
Så otroligt konstigt det där. Vi brukar försvara oss med att 'om man vill äta så här mycket godis så måste man hålla igång'.
 
Med det sagtrt så tar jag en vilodag idag. En halvmil med hunden nu på morgonen räknas inte. 

Träning // 1 kommentarer




Becka

Jag väljer att se det här som ett peppinlägg till mig. Haha. Jag är en stolt narkoman.

2012-08-02 11:30:18 http://kaifighter.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!