Förvärkar deluxe.

Publicerat 2014-07-06 21:00:03
Imorse hade jag min första förvärk. Tror jag iallafall. Tydligen är det ganska vanligt runt v 30 - att de börjar då alltså. 
Jag hade precis varit uppe och kissat när jag skulle lägga mig i sängen igen men fick ta en extra djup andning för att stå ut med smärtan. Självklart började jag Google. MEN inte på familjeliv.se - antagligen hade jag varit halvvägs till förlossningen nu om jag lyssnade på de som skriver där. Istället är jag hemma.
1177 skriver dock att om man får det upprepade gånger så ska man iallafall ringa in för att de ska kunna guida en därifrån. Jag fick det bara en gång, och egentligen var det inte den värsta smärtan jag varit med om, den var bara så intensiv just där och då och kom från ingenstans. 

Tydligen finns det 3 ganska tydliga steg i värkar:

Sammandragningar - känns inte alls typ. Magen blir stenhård men gör inte ont. Verkar som att många tycker de hör ihop med när man är kissinödig?
Förvärkar - som en kraftig mensvärk. Väldigt kraftig. Jag har alltid varit skonad *peppar peppar* när det kommer till mensen - haft den i max 3 dagar och knappt känt av den alls. Inte lika skonad imorse dock.
Förlossningsvärkar - nu-ska-ungen-ut-värkar. Du ligger liksom redo att föda här. 

Hoppas nu att inget händer under semestern. Jag tänker inte föda med 10 italienare omkring mig och inte förstå ett ord. Det händer inte. Stanna där inne älskade du.


Graviditet // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!